♣ Bibliotek, något underskattat och bortglömt!


Jag är ganska fattig just nu då jag spenderade sommarpengarna i Frankrike redan i juni. Och eftersom jag var borta i juni så var lönen i juli ganska liten... Så nu kan jag inte gå å spontanhandla massa saker. Hur som helst så har jag i flera veckor suktat efter några bra böcker att läsa och igår kom jag på det, biblioteket! Tänk att det finns jättestora lokaler mitt i stan där man kan få låna böcker, filmer, ljudböcker m.m. helt gratis! Varför tänker man inte på det? Varför lånar man inte mera där?

Det bästa är ju lukten av gamla böcker!  Mmm, damm, gammalt papper, ibland kan man även höra på boken att det va länge sen nån läste den, den ger med sig i ryggen, men lite motvilligt, knakar lite. Fantastiskt mysigt!
Tänk att jag kan få läsa 1000-tals böcker helt gratis.. Hur kan detta fortfarande vara möjligt i ett land där det kostar att gå på toaletten?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0