♣ En bil...


Nu blir jag alltså kvar i Umeå tillsvidare. Inget Uppsala, ingen ost. Tråkigt men sådant är livet. Men det gör inte så mycket för att det är ju faktiskt en väldigt trevlig tillvaro jag har här uppe i Umeå. Det enda riktiga problemet nu är en bil.. I need a car!

Så vad gör man? Hur mycket pengar ska man lägga ut. Man tycker ju att en liten bil vore smidigt men då jag flyttar något oftare än en medelsvensson och chansen att jag ändrar mig är relativt låg, så vore det smartare att skaffa en större modell, eller större än en liten iaf. Kanske en kombi... Eller kanske bara en med dragkrok.. Så min stackars familj slipper agera flyttfirma 3 gånger om året.

De som kommer söderifrån råder mig att köpa en bil i Norrland då de är fria från rost, de här i norr råder mig att köpa en bil i söder då de är billigare.. Om man ska dra gränsen någonstans mittemellan, var landar jag då, i Gävle?  Rent statistiskt så skulle alltså bilarna där i trakterna vara bäst och billigast? hmm....

Ne mina krav är inte höga, egentligen vill jag bara hitta en bil som inte går sönder hela tiden, eller är väldigt billig att laga....

Behöver den snart dessutom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0