♣ Le Cordon Bleu

Tänk va, att få utbilda sig till konditor i Paris.. Le Cordon bleu vore nått de! Varför kom jag inte på det när jag var 20, vild och galen, borde ha jobbat häcken av mig ett par år, sparat lite pengar för något sådant.. men men... Vinner jag på triss en dag och får 400 000 över så ska jag absolut försökt ta mig in där!

Det kliar i mina fingrar och jag känner ett stygn av sorg och längtan i hjärtat.. Det finns så mycket att lära sig och upptäcka! Hur ska man hinna med allt?

Det läskiga är att det mesta som jag längtar efter befinner sig i Frankrike, kanske ser jag dessa saker eftersom jag nu rest några gånger till just detta land, men vad händer om jag reser till Italien, Japan och resten av Världen och ser vad som finns där? Kommer jag knäckas av allt jag vill se och uppleva då?  Haha.. vågar nog inte testa!

Steg 1 i att uppleva Frankrike under turistnivån är att lyckas läsa franska! Så språkstudier blir prioprio! Förhoppningsvis lyckas jag ta mig till Frankrike nästa sommar (läs jag ska åka till Frankrike nästa sommar)!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0