♣ Man måste fånga livets möjligheter!


.. är den mening som går på repeat i mitt huvud när jag med skräckblandad förtjusning måste påminna mig själv om att jag har tackat ja till ett jobb nere i Uppsala i ostdisken på Torgkassen. Jag ska i morgon säga ifrån extraarbetet på Maxi Umeå, jag skall INTE studera till civilekonom just nu.
Jag skall satsa helhjärtat på något som jag faktiskt brinner för, maten, delikatesserna och främst ost! Jag kastar mig ut från den trygga tillvaron i Umeå för att satsa på att tävla i SM i ost om några år. Fina Torgkassen öppnar armarna för mig, tredje gången gillt! ♥

Det tunga med att lämna Umeå är alla fantastiska vänner jag har här! Bror och Elin, Maria och de fina människorna på Ica Maxi som tog mig till sina hjärtan på några minuter! Jag kommer gråta många tårar när jag far..

Beslutet är omtumlande och stort, jag kan nästan se framför mig hur Pappa skakar på huvudet åt mina upptåg, hur han är orolig över att jag inte slutför utbildningen. Jag förstår och håller med honom, känner samma oro men jag har filosofin att jag hittills aldrig varit riktigt nöjd eftersom jag aldrig gjort det jag verkligen vill, utan det jag för stunden har inbillat mig att jag vart intresserad av. Så nu i detta steg i mitt liv hoppas jag att jag gör ett verkligt och rätt val. Det känns så, att jag äntligen satsar på något jag brinner för.  På något sätt känns detta beslut större och mer avgörande än alla andra beslut jag gjort.. konstigt! Kanske ett tecken på något bra?
Men kloka mamma har försökt få mig på denna bana i många år, tänk att mödrar alltid ska ha rätt?!?
Visst är det frustrerande:)

Så alla nära och kära i Umeå:
Jag kommer sakna er mycket! Så fort jag ordnat ett riktigt boende så står mina dörrar alltid öppna för er! ♥
Kommer även upp och hälsar på ofta! Jag ska ju bli faster snart!

Livet är konstigt ibland... men jag tror att det är viktigt att man vågar styra sitt eget liv och fånga möjligheterna.

Det är som Paulo Coelho skriver; att lyckan är ibland en sällsynt gåva men oftast en erövring. Dagens magiska ögonblick hjälper oss att förändras, får oss att söka oss mot våra drömmar.

Även:
det enda sättet att fatta rätt beslut är att ta reda på vilket beslut som är fel.




Kommentarer
Postat av: Karin

Ja du, du gör helt rätt tycker jag!



Men det kommer bli konstigt att jobba på maxi när du inte längre finns där och kan skrämma livet ur mig när jag minst anar det :)

2010-08-06 @ 16:41:52
Postat av: KiK

Man ska följa det man brinner för.. men tråkigt att du lämnar

2010-08-06 @ 21:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0