♣ Ost & Skinkpaj till middag



Idag blir det en Ost & Skinkpaj till middag! Alldagligt och kanske lite småtråkigt vanligtvis.. MEN! jag var igår och handlade på Ica Mariehem (där jag även arbetade en mycket kort period), något som jag fått upp ögonen för där var att de för det första säljer sjuka mängde vindelrökt skinka, hela Umeå vallfärdar till Mariehem för att köpa skinkan. Och det andra är att de säljer sitt skivspill för 60 kr/kg. Det bästa är att de är så väldigt generösa i vad de kallar "kanter", själv tycker jag att typ halva skinkan är kvar.. Det finns alltså nästan alltid fina skivkanter att köpa.

Jag köpte alltså några paket, ett paket med serano/rostbiff och ett med vindelrökt skinka, underbar mat för struntsummor! Varför köpa euroshoppers vattniga trista skinka för 99 kr/kilo när jag kan köpa lokal, kraftigt rökt helmuskelskinka för 60 kr/kilot?!?!?! och seranon kostar vanligtvis 400 kr/kilo..

Min paj blir 20 gångeer godare bara därför, och väldigt billig. En paj ger också minst 4-6 matlådor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0