♣ River Cottage


Jag måste ännu en gång slå ett slag för den underbara programserien som gått på 1:an (eller SVT-play för mig) River Cottage eller Det Goda Livet som det kallas på svenska.  Igår visade de bla. hur man gjorde getost  och lagade ekorrgryta (du läste rätt). Så spännande och roligt! Han är så annorlunda och inspirerande. Jag kommer kanske inte att laga ekorrgryta, men själva grejen är den att han försöker ta vara på att som finns i naturen. Han följer årstiderna och lagar den mat årstiderna erbjuder. Efter man har tittat på avsnitten vill man bara ge sig ut i skogen och plocka allt möjligt konstigt!

Kolla på SVT-play innan det är försent!


Kommentarer
Postat av: Tobias

När kommer tacket till mig som tipsade dig om denna underbara serie?? :-)

2010-08-19 @ 20:05:02
Postat av: jenny

Jo Tobias, det gjorde jag ju förra inlägget om serien!!

2010-08-20 @ 14:55:27
URL: http://boulangerie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0