Äpple och havre

Jag satte en surdeg igår kväll i fall jag skulle va sugen på att baka bröd idag...
Idag kan jag inte låta bli då jag har en bubblande och livfull  vacker surdeg som inte vill något hellre än att bli bröd.. :)

Då jag är duktig på att köpa massa äpplen och inte alltid lika duktig på att äta upp dem så tog jag nu ett par äpplen som började bli skrynkliga, tillsammans med lite skållade havregryn så ska de nu få sätta smak på dagens bröd.

Åh, det är väl underbart att gå från skolan, det är massa snö, kallt och vackert. Se hur folk skyndar hem för att få komma in i värmen, det lyser stjärnor och ljustakar i alla fönster och nu när det är så mörkt så blir det påtagligt hur fantastiskt fint det är! Få komma hem, sätta på lite bra julmusik, och plocka fram assistenten.. Stå och se på hur mjöl, vatten, surdeg, äpple, havre, salt och lite honung  blandas till en smackande, blank magisk deg.

Sätta sig vid datorn och hoppas att det har dykt upp en ugn eller en drejskiva på blocket...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0