Brödhimmelen Petite France

Igår var jag i brödhimmelen och fick chansen att njuta av dess underbara verk..

Då jag flög till Bromma så passade jag på att ta mig till Kungsholmen för att äntligen få avnjuta några av de saker jag sucktat efter på Petite France´s Sébastien Boudets blogg och hemsida.

Det va fantastiskt att kliva in där, det första man möts av är deras välfyllda disk, även 2 timmar innan stängning! Då jag arbetat i branchen i 15 år så ser jag kärlek, intresse och passion när det finns.  Det va helt ljuvligt, baugetter i korgar, massa bakverk, croissanter, macaronger och andra ljuvliga skapelser, allt var små konstverk. Sen ett ostskåp, hyllor fyllda med massa härligheter. Sen placeringen av ugnen, så man ser den, kortare väg mellan ugn och kund kan ju inte finnas! Måste vara en upplevelser att handla där på mornarna då det säkert är fullt med bröd överallt! Ja, det var verkligen som att komma till himmelen för en stund.

Min mobilkamera gör inte stället rättvisa men ni kan ändå få en aning om vilket paradis det är..
Jag rekommenderar alla som svänger förbi Stockholm någon gång att ta turen förbi detta lilla smultronställe!















Tänk om jag hade vetat om detta ställe när jag faktiskt bodde i Stockholm, då hade jag nog trivts lite bättre än jag gjorde... Vilken livskvalitetsförhöjare!

Lyckos er som bor i Stockholm som har Frankrike runt hörnet!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0