En dessert skapas...

I helgen skall min kära svägerska och bror stå som värdar för årets viltmiddag. Denna viltmiddag har tydligen varit i tradition i 10 år där Elin och Linns familj och nära har samlats. I år har jag fått en äran att delta vid denna middag och nu fick jag även hedersuppdraget att göra desserten.. Tänk så roligt!!!

Så jag hoppas inte Elin och Linn läser det här nu.. om ni gör det kan ni väl bara acceptera att jag tycker det är roligt att göra det där lilla extra.. ;)

Då Elin ringde mig och bad mig på 1 minut komma på en dessert så de kunde handla råvaror i kväll så landade valet på en åkerbärscheescake. Då det ganska uppenbart serveras vilt på middagen så känns åkerbär i rätt tema.  Jag plockade ju faktiskt de sista åkerbären vid bror och elins hus så det är väl inte mer än rätt att de får va med och njuta av dessa underbara bär!

Men nu känner jag att det inte är riktigt tillräckligt med åkerbärscheescake... Efter helgen i Frankrike så ser jag något lite mer avancerat.. lite mer spännande. Jag vill skapa något nytt.

Hmm..

Åh, älskar utmaningar!







Kommentarer
Postat av: Linn

Om vi säger såhär: det finns ingen i sällskapet som jag hellre "lämnar över" efterrätten till än dig! :) Fast det är klart, jag och Elin hade säkert kunnat spåna fram något minst lika bra som åkerbärscheesecake...typ lösviktsgodis :) Men det kan jag lova att jag tagit 100% ansvar för att fixa. Godis-notan landade på 150 kr så vi går definitivt inte miste om sockerchocken på lördag!!! Vi ses då, blir superkul! :)

2010-12-15 @ 21:45:18
Postat av: julkulorna

Efterrätten får vi säga var fantastiskt, hmm men du har ju satt dig i en liten sits nu...du kommer förväntas vara efterrättschef på alla viltmiddagar:) Vi saknar er här uppe, men snart ses vi! kramar till faster och hela familjen.

2010-12-23 @ 22:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0