Keramikverkstad

I natt drömde jag om att jag hade hyrt en lägenhet och ett varmgarage till det. När jag klev in i garaget så visade det sig vara en fantastisk lokal, med vitkalkade väggar, en gammal kakelugn, en stor öppen spis, gamla vackra fönster som släppte in det mest fantastiska ljuset. Jag såg framför mig denna lokal skulle bli min keramikverkstad, det va som gjort för det. Men en av grannarna kastade stenar genom glasrutan i dörren, det va tydligt att han inte gillade min ide. Men jag bestämde mig där att jag skulle kämpa. Jag skulle vinna denna kamp och precis då vaknade jag...

Funderar nu på denna dröm, försöker mitt undermedvetna säga att jag ska kämpa för en egen verkstad?

Men det är en tanke har gnagt ett tag nu, dryga ett år.Jag skulle vilja ha en egen drejskiva och ugn, jag lägger hellre pengarna det än på den hyra jag betalar varje termin för att få en kväll i veckan i keramikverkstan här i stan (vilket är dyrt)
Har funderat på var jag skulle kunna ha ugnen, som behöver ett rum som inte är brandfarligt, inte kallt och med relativt god ventilation. 
Någon som har en källarlokal till övers? eller nått garage/verkstad?

Igår låg det en lägenhet ute på bostaden som hade ett stort förråd med egen ingång precis bredvid ingången till lägenheten. Det va en tvåa på Tomtebo, den va perfekt, där hade jag kunnat ha ugnen i förrådet, förmodligen hade jag även fått plats med drejskivan och lite annat. Hade kunnat bli min lilla verkstad... Hade dock för kort kötid för att ens få en köplats. Suck!



Drömmer vidare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0