* Lyckan är åkerbär!

Tänk vilken snäll svägerska och bror jag har! Jag fick veta var och att det fanns åkerbär redo att plockas!
Nu har jag ett antal dl i frysen, känns som jag vunnit på lotto lite!! Men hua, de va inte de lättaste att rensa, det tog betydligt längre tid att rensa än att plocka dem!

Se så fina de är!


Undrar om jag någonsin kommer vilja använda dem eller om de kommer ligga i frysen tills de är förstörda!

Detta är i alla fall livsnjutning utan större utgifter! Passa på att ge er ut på vägarna! (ja ni läste rätt, vägarna!) de växer gärna i näringsfattiga jordar nära vatten, typ gamla traktorspår, längs vägkanter och vid stranden.

Och ett tips är att införskaffa en nageltång till rensningen! Jag hade ingen och höll på att bli skogstokig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0