* Några bilder från hjärtat i min lägenhet.. Köket!



Lagerblad hänger på tork, köpta i Provence för ca 5 kroner, otroligt fina och billiga i jämförelse med de 5 blad man köper i kryddpåse på Ica för 15 kr. De soltorkade tomaterna är även de inhandlade i Frankrike för struntsummor, de är fantastiska att ha i matlagning, har även strimmlat upp den del och lagt i olja. Mums!
Plåtburkarna är loppisfynd,



Färsk vitlök och rödlök från Provence, håller i 9 månader men så som jag använder dem så måste jag nog snart ner igen och fylla på :) Rosmarin, vild även den från Frankrike.



Oljor och vinägrar från Oliver&CO, jag älskar den kedjan och hoppas att de snart kommer till Sverige!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0