Hittat en jättemysig blogg!

I förrgår satt jag och läste lite matbloggar och hittade en länk till "Le blog de Sébastien" en blogg jag aldrig vart inne på förr, men då den lät väldigt fransk så klickade jag självfallet på länken.... Nu har jag suttit i två dagar och läst inlägg, recept och tittat på hans videoklipp. Denne fantastiskt inspirerande man, Sébastien Boudet,  drivet ett bageri och cafe i Stockholm som heter Petite France och han verkar ha en sådan stark passion för bröd, bakverket och allt annat franskt som kan avnjutas att jag nästan funderar på att ta ett flyg ner till Stockholm för en fika! Nån som ska med???

Jag blir i alla fall väldigt inspirerad och faller direkt i drömmar om att driva något liknande, vore det inte härligt!!! Nu vet ni som känner mig och jag ofta blir farligt passionerad och kan släppa allt, vardag, jobb och studier för en dröm, en vision... Men med åren har jag lär mig hantera denna inte alltid så fördelaktiga sida och tänker ofta en gång extra innan jag utför själva handlingen... Men drömmandet, passionen och viljan för att testa nya utmaningar går inte att kontrollera lika lätt så ibland så som nu så sitter jag och mår nästan dåligt över att jag studerar till Civilekonom när jag kunde ha stått och bakat massa underbara bröd och bakverk och spridit massa livsglädje och njutning!

Men det går över om ett par dag... verkligheten kommer ifatt.. Dämpar drömmarna med att utmana mina bakfingrar så som de aldrig utmanats förr...

Croissanter och Pain au Chocolat!

Titta hur Sebastien gör HÄR!

I morgon bitti är mina klara så lägger upp lite bilder då...


Kommentarer
Postat av: Linn

Jag kan följa! Jag vill fika och prata franska! Bakandet överlämnar jag till experterna men lite språk och mat tackar man aldrig nej till. Och en annan tanke...tänk den dagen du är klar civilekonom. Då har du ju årets chans att starta eget med superbra koll på ekonomi och annat värt att veta när man ska starta företag! Den som väntar på något gott :)

2010-11-13 @ 17:12:37
Postat av: jenny

Åh Linn, vi åker!!



Det märks att du är lärare! ;)

Du har rätt och det är just den tanken som snurrar i mitt huvud.. Hur mycket bättre kommer det inte gå med alla mina företag om jag är civilekonom.. Då kan jag ju göra affärer av passionerna. Det är väl faktiskt därför jag läser på. :)



Middag snart tycker jag!

2010-11-13 @ 18:47:37
URL: http://boulangerie.blogg.se/
Postat av: Linn

Middag låter alldeles utmärkt. Jag har ingenting för mig helgen 26-28 november. Annars kan vi ju ses en vardag, det behöver ju inte vara ett så stort projekt. Det vore även kul att träffas och julbaka. Men om jag känner dig rätt så blir julbak ett STORT projekt...:)

2010-11-13 @ 19:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0