Lite bilder på kvällens syssla...



Kanske ser konstigt ut men beskickar botten på tekannan..



Här är samma tekanna nu.. halvvägs..


En hög vas...



Några stora tekoppar väntar på putsning, bollspruta och glasering.


Ännu en kopp.. många koppar blir det...


Så... nu va det en hel vecka till nästa gång! Suck!!!

På något vis så är det så fantastiskt skönt att få sätta sig ner vid drejskivan och känna den lena och mjuka leran formas mellan fingrarna, höra drejskivans sövande motor och inte bry sig om att man blir jättekladdig och bara skapa det man känner för! Inte heller gör det något om det blir dåligt, då kan man börja om!!!

Man måste lägga ner alla andra tankar och bara fokuera på leran då man använder hela kroppen när man drejar. Det är kanske svårt att tro men jag styr med knän och armar och centrerar leran med magstyrka.. Man arbetar med både kropp och huvud och det är så fantastiskt skönt, det blir som en bubbla där allt annat trängs undan.
Sen är det ju härligt att få lön för mödan, sakerna börjar likna något!

Idag var jag även ytterst modig och glaserade massa saker med oxider! Det kommer bli roströda effekter, ska bli så spännande att se hur det blir! Dock satsade jag allt på ett kort och gjorde allt likadant, så skulle det bli fult.. ja då blir det jobbigt! Men min magkänsla säger att det kommer bli bra, jag såg det framför mig och det va hur fint som helst!

"klappar mig själv på axeln*

... vet ni... nu väntar en 3 dagars ledig helg, HUR VART DET SÅ? Vad ska jag göra??? (BAAAAAKKKKKKAAAAAA)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0