Äntligen måndag!

Vilken vecka det vart förra veckan, 6 dagars jobb, skola och dugga. Nu är det äntligen ny vecka, visst är det tentavecka men på något sätt känns det som lyx! :) Kanske är det för att det inte finns massa måsten denna vecka.

Nu har kylan kommit till Umeå, frost och minusgrader. Det är så man både gillar och ogillar det, fast det lutar nog mera åt "gillar"  för mig. Det är mysigt att få ta på sig varmare kläder, mössa och vantar. Eller komma hem alldels kall och värma sig med något gott i soffan. Eller få laga höstmat så som grytor, soppa, stekar m.m.

Det enda som gnager är att jag inte har lyckats plockat någon svamp i år! Brukar alltid fylla minst ett frysfack med svamp vid denna tiden på året, men det ekar tomt! Kanske lyckas jag hitta några trattkantareller om jag ger mig ut, men var ska jag gå? Hittar inte i dessa skogar.. hmm..

Men nu är det måndag och jag har faktiskt haft en lite halvledig dag idag, behövde det efter min intensiva vecka.
Det är även måndagen då jag ska ta tag i träningen på allvar, har hittills bara kört ett par gånger i veckan men nu ska det bli 3-4 ggr minst!

Måndag ljuvliga måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0