Boeuf Bourguignon

Nu är det söndag eftermiddag och jag väntar middagsbesök. Vad kan vara bättre att bjuda på en regning kylig söndag än en Boeuf Bourguignon gjord enligt konstens alla regler. Eftersom Julie&Julia filmen är färskt i minne så ville jag självfallet göra Julia Childs Boeuf! Och så vart det...

Jag gjorde den kl 00.30 i natt, kan verka galet men hade förberett allt hackande i går eftermiddag så det va bara å steka enligt anvisningarna. Sen skulle den stå i ugnen i dryga 4 h, det va just där haken satt.. Skulle inte ha tid att göra den i dag efter jobbet och igår när jag väl hade bestämt mig för vad jag skulle laga så kunde jag ju inte ändra mig. Den var klar lagom till jag skulle kliva upp och jobba i morse kl 05.00

Det är inte alltid man vaknar upp till doften av rött vin och kött...:) Provsmakade den även i morse, kan ju inte säga att det va jättegott att äta kl 05.00 på morgonen men mört va det! Nu ska det bli spännande att värma upp den och smaka av den!



Är det inte fantastiskt att det regnar idag! Livskvaliten höjs några snäpp när man får tända lite ljus, laga god mat och höra regnet utanför...

Recept kommer...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0