Boeuf Bourguignon- reflektionen

Alltså, det va ju gott, mycket gott, men inte fantastiskt...

Detta är en maträtt man "ska" tycka är fantastiskt, men vet faktiskt inte om jag är så förtjust i att man kokar sönder köttet, att det är sättet att få köttet mört.

Kanske har jag ätit för många rådjursgrytor där köttet redan är mört men även håller en trevlig köttextur. När jag jämför med detta sönderkokta högrev så känns det bara trådigt och eländigt, köttbiten var det inget fel på, fick tag på ett kanonfint högrev. Sedan är både löken, morötterna totalt sönderkokta, de är som mjöl, det enda med lite textur är champinjonerna.. OJ, jag trodde verkligen inte jag skulle skriva ett sådant här inlägg efter ett Julia Child recept, men detta är faktiskt min åsikt om Boeuf Bourguignon..

Kanske ändrar jag mig en dag när jag prövar en annan variant. Men nej, gillar inte att koka sönder kött, inte om man inte ska ha soppa.. men det är en annan rätt...

Tyvärr... mitt recept är bättre...



Kommentarer
Postat av: Pelle

Jag är i chock!.. inväntar.. det receptet på denna rätt som isf skulle överträffa det hela.

2010-09-13 @ 00:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0