♣ Dagens surdegsbröd


experimentet...

Det luktar ljuvligt i min lilla lägenhet och det är inte utan att jag är lite stolt! Klockan var 11 när jag kom på att jag ville baka bröd idag. Med surdeg måste man ha god framförhållning men med ett litet experiment så lyckades jag ändå grädda av två bröd vid 18-tiden.  Det jag bakade av idag var vetesurdegen med den rena grunden. Den med råg skall få jobba i 2-3 dagar tänkte jag, ett riktigt levainbröd blir det då. Detta är med de måtten ett fusklevain som bara har jäst i 7 timmar. :) Men huua va gott det blev!






Fluffigt, vackert, segt och saftigt med en rejäl skorpa..

Jag anser att bröd är ren terapi!
Har haft mycket att bearbeta de senaste dagarna, har gjort en drastisk förändring i mitt liv, mina tidigare satta mål och visioner byttes ut mot nya, jag flyttar tillbaka till Uppsala för att satsa på en passion istället för utbildning de närmaste åren. Har knappt kunnat sova de senaste nätterna för att jag har oroat mig för hur de ska bli. Har frågat mig om jag tar ett riktigt beslut osv.  Idag har jag bakat både scones och dessa surdegsbröd och det är som ett lugn la sig i mig. Kommer att sova gott i natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0